bröd och skådespel

8 aug. 2010

WFRP - snart även i bokform!

En överraskning är det för mig, men en mycket glad sådan: Warhammer Fantasy Roleplay (3rd ed) kommer att ges ut i bokform, dvs som ett traditionellt rollspel. Det har jag saknat. De hårdinbundna böckerna med sina listor och exempel blir väldigt bra komplement till de hundratals kort och markörer som vi redan har begåvats med. Uppenbarligen har Fantasy Flight Games fått väldigt många påtryckningar från rollspelsgrupper att bokformen är efterlängtad. Nu ser jag fram mot releasen av böckerna!

Läs mer här: http://www.fantasyflightgames.com/edge_news.asp?eidn=1529

/Calle

4 kommentarer:

Kosta sa...

Jag tänkte precis skriva ett inlägg om det, nåja man får vinkla om det ;)

Men det kommer inte stå något nytt egentligen, förutom errata och listor på alla kort i tabeller, det som var skönt att bli av med från WH2.

Plus: säkerligen ett A4 rollformulär.

Calle sa...

Böckerna kommer i första hand att innehålla material som samlats från olika källor - inte bara från grundlådan. Men några små nyheter blir det säkert. (Hoppas jag)
:-)
/Calle

Mäster Johan sa...

Det kommer bli intressant att jämföra. Jag tänker att D&D 4ed känns ganska tom och där saknar man "korten". Det kanske är så att man ändå kommer behålla korten, å andra sidan finns det klart tillfällen speciellt som spelledare när man önskar att man hade allt i en bok man kunde slå i. Troligen är väl någon slags mellanväg bäst.

Calle sa...

Mäster Johan kan ha rätt i att man kommer att ha nytta av BÅDE korten och (nya) BÖCKERNA. Jag tror att det kan vara smidigt att SPELA med korten, men att det är mer överskådligt att PLANERA med (nya) böckerna. Den som lever får se...
;-)
/Calle